Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

Rahat bir emeklilik, küçük tutarlarla ve vergi avantajı imkanlarıyla yatırım yapma fırsatı, şeffaflık, sürekli ve güçlü denetim mekanizması Bireysel Emeklilik Sisteminin (BES) cazip yanlarından sadece birkaçı. devamı için tıklayınız...

Bireysel Emeklilik Sistemi hakkında Sıkça Sorulan Sorular için tıklayınız...

Muhtemel Birikim Analizi için tıklayınız...

Devlet Katkısı ile ilgili bilgi almak için tıklayınız...

Muhtemel Birikim Analizi için tıklayınız...

Emeklilik hesabınız ile ilgili her türlü bilgiye internet üzerinden ulaşabilirsiniz.

İnternet Sitemizde (www.ziraatemeklilik.com.tr) yer alan Online İşlemler menüsündeki BES Online İşlemler seçeneğinden, T.C Kimlik Numaranızı girerek şifrenizin sistemde kayıtlı cep telefonunuza gönderilmesini sağlayabilirsiniz.

“Müşteri Girişi” bölümünden;

  • Emeklilik sözleşmeniz
  • Birikimleriniz hakkında detaylı bilgilere anında ulaşabilirsiniz.
  • Tahsilat makbuzlarınızı
  • Güncel haliyle emeklilik sözleşmenizi
  • Talep formlarını bilgisayarınıza indirebilirsiniz.
  • İletişim bilgilerinizi anında güncelleyebilir, 
  • Katkı Payı Değişikliği
  • Fon Dağılım Değişikliği
  • Ödeme Aracı Değişikliği
  • Plan Değişikliği
  • Fon performanslarına ulaşabilirsiniz. 
  • Ödeme Periyodu Değişikliği taleplerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Tüm bu hizmetler internet üzerinden 24 saat kesintisiz olarak sizlere sunulmaktadır.

(*)Online İşlemler adresimizde herhangi bir sorun ile karşılaşmanız durumunda ise bize info@ziraatemeklilik.com.tr adresimizden ya da 0850 222 97 00 numaralı Müşteri İletişim Merkezimizden ulaşabilirsiniz.

Eğer poliçe bilgilerinize internet üzerinden güvenli ve hızlı bir şekilde ulaşmak istiyorsanız; internet sitemizde (www.ziraatemeklilik.com.tr) yer alan Online İşlemler menüsündeki Hayat Online İşlemler seçeneğinden; Poliçe Bilgilerinize, Müşteri Numaranız ve Poliçe Numaranız, Tazminat Dosyanıza, Müşteri Numaranız ve Tazminat Dosya Numaranız ile ulaşabilirsiniz.
 

Poliçe Sorgulama Tazminat Sorgulama
Poliçe Bilgileri Genel Dosya Bilgisi
Acente Bilgileri İhbar
Teminatlar Teminat ve Ödemeler
Taksitler ve Tahsilatlar Menfaattar
Tazminat Bilgileri  

 


Tüm bu hizmetler internet üzerinden 24 saat kesintisiz olarak sizlere sunulmaktadır.
(*) Poliçe numaranıza ve Müşteri numaranıza sertifikanızdan / poliçenizden ulaşabilirsiniz. Sertifikanız / poliçeniz elinizde yok ise info@ziraatemeklilik.com.tr adresimizden ya da 0850 222 97 00 numaralı Müşteri İletişim Hattımız'dan talep edebilirsiniz.
(*) Ayrıca Tazminat Dosyanıza Poliçe Sorgulama ekranı Tazminat Bilgileri menüsünden ulaşabilirsiniz.
(*) Online İşlemler adresimizde herhangi bir sorun ile karşılaşmanız durumunda ise bize  info@ziraatemeklilik.com.tr adresimizden ya da 0850 222 97 00 numaralı Müşteri İletişim Merkezimizden ulaşabilirsiniz.

a)Vefat ihbarı için nereye ve ne şekilde başvurabilirim?
 

Vefat ihbarları için 0 (212) 589 11 48 ve 0 (212) 587 67 00  numaralı faks numarasına, zhetazminat@ziraatemeklilik.com.tr şeklindeki elektronik posta adresine ya da Turgut Özal Millet Caddesi No:7 34096 Aksaray / İstanbul adresine posta kanalı ile yazılı olarak bildirimde bulunulmalıdır.


b)Tazminat dosyasının durumunu ve ödemenin ne zaman gerçekleşeceğini nasıl ve kimden öğrenebilirim?

Tazminat dosyasının durumunu 0850 222 97 00 Numaralı Müşteri İletişim Merkezimizden bilgi alarak öğrenebilirsiniz.

 

c) Vefat tazminatı ihbarı için hangi evraklara ihtiyaç bulunmaktadır? 

  • Sigorta poliçesinin aslı,
  • Kanser kayıt bilgi formu,
  • Vefat sebebi yazılı olan resmi ölüm belgesi (Mernis ölüm formu, gömme izin belgesi, defin ruhsatı, doktor raporu, vb)
  • Ölüm tarihi işlenmiş, Vukuatlı Aile Nüfus Kayıt Örneği,
  • Sigortalının vefatı trafik kazası sonucu meydana gelmişse, Trafik Kazası Tespit Tutanağı, kaza teminatı olan poliçelerde sigortalının sürücü olması halinde Alkol Raporu, 
  • Gaiplik halinde mahkemeden alınacak gaiplik kararı,
  • Lehtar tayin edilmediği durumlarda Veraset İlamı,
  • Sigortalının vefatı adli makamlara intikal eden bir sebepten meydana gelmiş ise (cinayet, intihar, sigortalının ölü bulunması, yangın v.s.);       

- Karakol tarafından düzenlenen Olay Tespit Tutanağı,
- Cumhuriyet Savcılığı Soruşturma ve İfade Tutanakları,       
- Cumhuriyet Savcılığı Otopsi Sonuç Raporu 
- Cumhuriyet Savcılığı İddianame veya Takipsizlik Kararı (suçlunun tespiti için yeterli delil olmaması durumunda istenir.)

  • Lehdarın ikamet adresi ve irtibat telefon numarasının belirtildiği dilekçe,
  • Veraset İntikal Vergisi Kanunu gereği; Vergi Dairesinden alınacak olan ödenecek tutarın Veraset İntikal Vergisi ile ilişiğinin olmadığını belirten yazı (Ödenecek tutar belli olduktan sonra istenir.)

d) Maluliyet tazminatı ihbarı için hangi evraklara ihtiyaç bulunmaktadır ?

  • Tıbbi tedavinin bitmesini müteakip, kalıcı maluliyet hakkında karar vermeye yetkili olan T.C. Sağlık Bakanlığı Hastaneleri, Sosyal Sigortalar Kurumu Hastaneleri veya Üniversite Hastaneleri'nden alınacak olan ve kalıcı maluliyet yüzdesini (oranını) belirten Sağlık Kurulu Raporu,
  • Hastalık sonucu oluşmuş maluliyetlerde, tedavi görülen hastaneden alınacak olan tanı tarihine ilişkin Hastane Müşahede Dosyası, Epikriz Raporu, Tetkik sonuçları: Bağ-Kur, SSK, Emekli Sandığı, Yeşil Kart gibi, Sağlık Karnesi'nin aslının veya tüm sayfalarının (sayfalar boş olsa bile) okunaklı fotokopisi,
  • Sigortalının kalıcı maluliyeti trafik kazası sonucu meydana gelmişse, Trafik Kazası Tespit Tutanağı ve sigortalının sürücü olması durumunda Alkol Raporu,
  • Sigortalının kalıcı maluliyeti adli makamlara intikal eden bir sebepten meydana gelmişse (cinayete-intihara teşebbüs, yangın v.s.);

- Karakol tarafından düzenlenen Olay Tespit Tutanağı,
- Cumhuriyet Savcılığı Soruşturma ve İfade Tutanakları,
- Cumhuriyet Savcılığı İddianame veya Takipsizlik Kararı.

  • Sigortalının ikamet adresi ve irtibat telefon numarasının belirtildiği dilekçe
  • Masak gereğince alınması gereken ödeme yapılacak kişilerin kimlik fotokopileri ile adres teyit belgeleri ya da ikametgah senedi